Pomysły na prezenty świąteczne

Odporność

Odporność

Miewasz często osłabienie czy jesteś przemęczony? Chcesz żyć pełnią życia, ale szybko się męczysz i często zdarzają Ci się infekcje? Jeśli żyjesz aktywnie, lubisz wyzwania i pokonywanie przeszkód, możesz unikać uczucia stresu i wyczerpania.

Zapalenia i zaburzenia funkcjonowania układu odpornościowego są dziś główną przyczyną wielu chorób. Oto konkretne powody, które każdego dnia obciążają organizm:

  • cukier
  • biała mąka
  • żywność przetworzona przemysłowo
  • tłuszcze niekorzystne (tłuszcze nasycone i tłuszcze trans)
  • stres (z wszechobecnych technologii)
  • brak ruchu
  • toksyny takie jak pestycydy i metale ciężkie
  • ukryte infekcje (bakterie, pasożyty i wirusy)
  • alergeny w żywności i środowisku
  • grzybica

To, czego organizm potrzebuje, aby wzmocnić układ odpornościowy, to detoksykacja. Oznacza to oczyszczenie organizmu i usunięcie wszystkiego, czego komórki nie potrzebują do funkcjonowania. Komórki mają obsesję na punkcie czystości i działają prawidłowo, o ile nie są obciążone żadnymi toksynami. Regularny detoks sprawi, że układ odpornościowy będzie mniej obciążony - dzięki czemu ma większą moc, aby Cię chronić w przypadku realnego zagrożenia.

  • Błonnik

Może mieć bardzo istotny wpływ na stan przewodu pokarmowego, serca i skóry, pomaga kontrolować poziom cukru we krwi, dietę redukcyjną itp. W naturalny sposób oczyszcza i przyczynia się do eliminacji toksyn w przewodzie pokarmowym. Błonnik rozpuszczalny pochłania potencjalnie szkodliwe złogi, takie jak pozostałości estrogenów i niezdrowe tłuszcze, zanim zostaną wchłonięte przez organizm. Błonnik nierozpuszczalny pomaga przyspieszyć oczyszczanie organizmu

  • Witaminy i przeciwutleniacze

Substancje takie jak witamina C, selen i cynk chronią komórki przed stresem oksydacyjnym i wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Niezawodnie ochronią Cię przed grypą i przeziębieniami. Jednak zdaniem ekspertów wolne rodniki są również przyczyną chorób przewlekłych, takich jak miażdżyca, nowotwory czy zapalenie stawów, a także mogą wpływać na układ odpornościowy. Antyoksydanty zapobiegają więc uszkodzeniom komórek i wzmacniają odporność, dzięki czemu łatwiej można się bronić m.in. przed grypą sezonową.

  • Probiotyki

Gorącym tematem dzisiejszego żywienia jest mikroflora jelitowa i przydatność „dobrych bakterii”. Te mikroorganizmy chronią Cię przed szkodliwymi bakteriami i grzybami w przewodzie pokarmowym. Równowaga bakterii przyczynia się również do stanu układu odpornościowego i ogólnego stanu zdrowia. Probiotyki przydadzą się, jeśli masz biegunkę lub inne problemy trawienne, ale mają również pozytywny wpływ na serce i mózg.

  • Enzymy trawienne

Podstawą zdrowia jest wystarczająca ilość naturalnych enzymów trawiennych. Jako katalizatory biologiczne są niezbędne do sprawnego trawienia i utylizacji żywności oraz zawartych w niej substancji. Rozkładają się na aminokwasy, kwasy tłuszczowe, cholesterol i cukry proste, ale także witaminy, minerały itp. Gdy człowiek cierpi na niedobór tych enzymów, nierozłożone białka lub tłuszcze przechodzą do jelita grubego, gdzie ulegają procesowi gnicia i powodują problemy trawienne (wzdęcia, biegunka).

  • Siara

Siara, czyli pierwsze mleko pozyskiwane najczęściej z mleka krowiego. Jest pełna witamin, minerałów, aminokwasów i przeciwciał IgG, tzw. immunoglobuliny, dzięki czemu wzmacnia układ odpornościowy i pomaga w zwalczaniu infekcji bakteryjnych. Ponadto działa również przeciwzapalnie i pomaga budować masę mięśniową podczas aktywnego wysiłku fizycznego.